سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار سوال و جواب 4
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

سلام ، در مطالعه تمرکز ندارم . لطفا مرا راهنمایی کنید .

با سلام خدمت شما . در جواب به سوال شما باید بگم که تمرکز محصول و معلول یه حرکت خوب و رعایت کردن جمعی از فاکتورها و عادات خوب مطالعاتی هست . پس اینجوری نیست که من مدام بخوام در ذهن خودم دنبال تمرکز ایجاد کردن باشم و به دنبال اون بتونم که خوب درس بخونم . در اینجا چند راه رو توصیه می کنم . راه اول اینکه سعی کنید به دنبال خواندن درسی بلافاصله از خودتون ارزیابی مشخصی داشته باشین . مثلا الان دارین آرایه کل سال سوم رو میزنی 20 درصد ، پیش خودت بگو اینبار که ادبیات سوم رو خوندم باید بزنم 40 درصد ؛ همین ایجاد تمرکز بیشتر رو مطالعه میکنه . راه دوم ایجاد تراکم در مطالعه هست . زمان رو کوتاه کنیم و میزان مطلب رو افزایش بدیم . راه سوم شرطی سازی مکانی هست . یعنی در مکانی ثابت درس بخوانید و فقط و فقط در آن مکان به امر مطالعه مشغول باشید و نه کار دیگری و در صورت ورود افکار مزاحم به ذهن سریعا مکان مطالعه رو ترک کنید و در جای دیگری سریعا به آن موضوعی که ذهنتان را درگیر کرده فکر کنید و به مطالعه بازگردید . در صورت چند بارگی اختلال در تمرکز حواس درس مورد مطالعه رو عوض کنید . چند دقیقه ای از محیط مطالعه فاصله بگیرید . راه های زیاد دیگری هم برای ایجاد تمرکز حواس ارائه شده ، ولی مهمترین فاکتور برای حفظ تمرکز مطالعه با انگیزه و با هوش هیجانی بالا هست .

سلام روش ارتقای درصد درس ریاضی رو توضیح بدین . هر چقدر که می خونم از 30 بالاتر نمیره .

سلام به شما . به طور کلی داوطلب باید برای پیشرفت در درس ریاضی و فیزیک با آنها انس بگیره و منطقی رفتار کنه . برای مثال اگر در کنار دانش آموزی جزوه ی ریاضی رو بذارن و بگن این چند تا سوال رو حل کن و او با وجود جزوه نتونه به سوالات جواب بده ؛ آیا به این معنی هست که جزوه رو نخوانده و اگر هم خوانده اونو نفهمیده و شاید جزوه ی او غنی نبوده و .... ما میگیم این طور نیست . درس ریاضی مثل تاریخ جغرفیا و تاریخ ادبیات و لغات زبان و ادبیات و دروس توصیفی نیست ، بلکه در دروس مهارتی دانش آموزی که مشکل داره روش به کار بردن آن فرمول و نکته رو در تست نمیدونه . ما خیلی ها رو میبینیم که وقتی نمی تونند تست ریاضی رو بزنند ، میرن و به جزوه مراجعه می کنند ، بازهم که گیر می کنند میرن جزوه می خونند و حتی شاید به علت بد بینی به جزوه منبع مطالعاتی خودشون رو عوض کنند و این داوطلبان به دنبال افزایش معلومات خود با خوادن هستند که بتونند تست ها رو به درستی پاسخ بدهند . در صورتی که وقتی که ما میایم و نحوه مطالعه نفرات برتر کنکور و کسانی که ریاضیات بالایی زدند رو بررسی می کنیم ، به نکته مشترک جالبی بر می خوریم که آنها با زیاد خوادن ریاضی خودشون رو قوی نکردند و بلکه با زیاد تمرین کردن تونستن به این تسلط برسن و صبور بودند ، چون ریاضی و فیزیک در هر رشته ای میتونه سوال ازش متنوع بیاد و حد و مرزی برای رسیدن به تسلط نداره وباید کم کم از سوالات تشریحی شروع کرد و بعد تستهای کنکور حتی دهه 70 و سالهای 75 به بعد و کم کم قبل از 86 و بعد تستهای کنکور بعد از 86 . دسته ی دومی هم که درصدشون بالا نمیاد ، رفتن و تست هم زدن و خودشون رو درگیر تمرین عملی هم کردن ولی بازهم میبینیم که اگر تستی که یک ماه پیش اشکال داشت رو جلوی او بذاریم بازهم غلط حل میکنه و این نشان دهنده اینه که کار یک ماه ایشون بیهوده بوده ؛ پس اگر تست هم میزنید و بازهم درصد شما ارتقا پیدا نمیکنه باید به جمع بندی نقاط ضعف و مدل های تستهای اشکال دار خودتون بپردازید و از هر کدوم از مدل های تستهایی که در آنها اشکال دارین به مرور زمان و طی مراحلی بازهم تمرین کنید . مورد آخر هم اینه که معمولا در آزمون ها شما بعد از دروس عمومی به سراغ ریاضی و فیزیک میرین و این خستگس ذهن خودش باعث میشه که نتونه همانند زمانی که در خانه تست ریاضی زدین و ذهنتون تازه و سر حال بود باشید ؛ پس توصیه میشه که در خانه هم قبل از تست زدن ریاضی ذهنتون رو با ددروس دیگری درگیر کنید تا شبیه ساز آزمون بشه و در حین زدن تستها سعی کنید کم کم مباحث مختلف رو با هم کار کنید و تست بزنید تا در آزمون های چند مبحثی دچار مشکل نشید . مثلا اگه آزمون قراره تابع و حد رو با هم مورد سوال قرار بده شما هم در منزل این دو بحث رو با هم تست بزنید تا جامعیت و چرخش  ذهنی شما افزایش پیدا کنه . در آینده در مورد نحوه رفتار در صورت مواجه شدن با تستی که پاسخ را نمی دانیم صحبت می کنم .

سلام . ممنون از زحمات شما . می خواستم بدونم که استراحت در ضمن مطالعه من زیاد هست ، چی کار بکنم ؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز . در جواب به سوالشما باید بگم که بذارید این سوال رو به این فرم مطرح کنیم که استراحت من زیاد میشه ، چی کار کنم ؟ از شما یه سوال دارم ... اول صبح وقتی که برای خودتون برنامه های اون روز رو مرور می کنید هم استراحت زیاد و خارج از حد معمول پیش بینی کردین ؟ مسلما نه و همه چیز روی کاغذ و در ذهن شما خوب چیده شده ولی در عمل به مشکل برمی خورید . پیشنهاد میشه که استراحتهای بین دروس خودتون رو در کنار محل مطالعه و در محیطی که با درس و کتاب سر کار دارین بگذرانید و اگر قراره چیزی هم بخورید از قبل در اون محل آماده داشته باشید . برای تایم استراحت نسبتا طولانی تر نهار و نماز سعی کنید که قبلش درس مورد علاقه خودتون رو باز کرده باشید و نیمه کاره رها کنید و به صرف ناهار بروید . همین کار باعث میشه که شوق و انگیزه شما برای بازگشت به مطالعه بیشتر بشه . این تکنیک رو در اول صبح هم میشه انجام داد به طوری که در اول صبح که خمودگی و کسالت ناشی از خواب چند دقیقه پیش هنوز هم در بدن مانده میشه درس مورد علاقه رو حدود بیست دقیقه ای مطالعه کرد تا اینکه کم کم ذهن آماده بشه و خواهان ادامه کار باشه ، سپس درس رو عوض کرد و درسی که در اولویت و برنامه ریزی قبلی قرار داره رو اجرا کرد . نکته بعدی هم اینه که سعی کنید ساعت محور نباشید . مثلا ساعت 13:18 هست و شما بعد از صرف ناهار ونماز مستعد بازگشت به سمت مطالعه هستید ولی این دست و اون دست می کنید تا ساعت بشه 13:30 . درسته که ده ، دوازده دقیقه استراحت بیشتر چیزی نیست ولی همین باعث افت بیشتر هوش هیجانی شما برای شروع دوباره یه کار معرکه باشه . حتما دیدین که وقتی در اوج تلاش و یادگیری در درسی هستید که اتفاقا به تازگی هم در آن پیشرفت شما نمایان شده ، از درس فاصله بگیرید و دوباره برگردید دیگر خبری از اون لذت ایده آل از مطالعه نیست و خودتون از فاصله انداختن پشیمون شدین . برای همین توصیه های عجیب و غریب از طرف مشاوران هم داریم که همگی ریشه علمی دارن . مثلا در مواقع فاصله گرفتن از درس هم تا می توانید ، بخوانید . موقع صرف شام در حد 5 لغت زبان . برعکس عقیده ی کسانی که کمتر به مسائل انگیزشی اعتقاد دارن این کار نه تنها فعالیتی زجر آور و فرسایشی نیست بلکه عجین شدن یک زندگی با هدف رو به دنبال داره و باعث میشه ضمیرناخودآگاه برای خاموش کردن ساعت بیچاره که اول صیح برای بیدار کردن شما زنگ میخوره برنامه ریزی نشه . بلکه طوری این رفتارها از شما رو میبینه که راضی میشه از تایم استراحت منطقی ذهن هم بزنه و تلاش کنه و بجای اون یه خواب 7 ساعت بسیار مفید رو تجربه کنه که داره به احیا و بازسازی نورون های مغزی می پردازه و نه قل خوردن های بیهوده از روی بی خوابی . از طرفی داشتن یه استراحت بعد از یک هفته خوب درس خوندن باعث رفرش کردن جسم و ذهن میشه و میتونه انرژی هفته ای دیگر رو هم تامین کنه و به عنوان یه پاداش و جایزه و رضایت درونی از خود باعث آرامش بشه .

سلام . می خواستم بدونم که بهترین زمان خوندن درس ها کی هست . با چه برنامه ریزی ؟

سلام . سوال شما خیلی طولانی شد و خوشبختانه قسمت دوم سوال شما ، پاسخ هنوز هم در پست الگوهای برنامه ریزی وجود داره و طبق اون مطلب بهترین مدل برنامه ریزی ، برنامه ریزی تلفیقی هست که به طور کامل در اونجا در موردش صحبت داشتم . اما ، بخش اول سوال شما در مورد بهترین زمان برای درس خواندن . میشه گفت که الگوی ثابتی در این رابطه وجود نداره .. رتبه تک رقمی داشتیم که فقط شبها درس می خوانده ولی موفق شده . ولی میشه اینجوری گفت که به طور کلی برای دروس توصیفی ، بهترین زمان درست موقعی هست که ما منع یادگیری قبلی و بعدی نداریم . به طور مثال اول صبح و یا آخر شب به ترتیب به عنوان اولین و آخرین مطلب و درس خوانده شده ما منع یادگیری قبلی و بعدی نداریم . یکی رو از خواب بیدار شدیم پس قبلش چیزی نخواندیم و دیگری رو رفتیم و بعدش خوابیدیم ، پس بعدش مطالعه ای انجام نشده و وقت خوبی هست برای خوادن توصیفی ها . در بقیه موارد هم بهترین کار اینه که طی برنامه ای مشخص و درعین حال انعطاف پذیر بیایم و دروس مختلف رو در ساعتهایی مشخص و تقریبا ثابت مطالعه کنیم . مثلا سعی کنیم که مطالعه ریاضی ما همیشه تا قبل از ظهر باشه . اینگونه ذهن کم کم خودش رو طوری آماده میکنه که در آن ساعت به طور طبیعی استعداد درک و فهم ما در ریاضی بالا میره و انگار که داریم مباحث رو بهتر یاد میگیریم .

سلام به شما . امیدوارم که حالتون خوب باشه . در مطالعه وسواس دارم و یک صفحه رو چند بار برمیگردم و می خونم . لطفا راهنماییم کنید .

با عرض سلام خدمت شما . امیدوارم که حالتون خوب باشه . در پاسخ به سوال شما که سوال خیلی دیگه از داوطلبان هم هست باید بگم که دو راه رو توصیه می کنم . یمی ذهنی و دیگری عملی . در راه ذهنی شما باید پیش خودتون طی کنید که مثلا ، حتما باید این چند صفحه رو در طی انقدر دقیقه مطالعه کنید و حق مکث و بازگشت روی مطالب رو هم ندارین . اگر در تایم مقرر این کار رو انجام دادین و سواس نبود که عالی . اگر در تایم بود ولی وسواس هم داشتید تایم رو کم کم کاهش بدین و اگر در تایم مشخص نرسیدید کار رو تمام کنید و وسواس هم نبود ، تایم رو کمی افزایش بدین . با چند بار انجام دادن این کار وسواس شما به شدت کاهش پیدا میکنه . به شرطی که به خودتون به خوبی تلقین این موضوع رو بکنید که میدونم بازگشت روی سطرهای بالاتر بی فایده است و مطالب قبل رو یادگرفتم ، پس سعی می کنم که با یک بار خوادن همه مطالب رو یادبگیرم و این کار رو هم طوری انجام ندیدن که انگار فقط برای یک بار قراه اینگونه فکر کنید و مسابقه هست و یه دوربین داره از شما فیلم میگیره ، پس باید سریع تر خواند و رفت جلو ... / نه خیلی آروم فقط تصمیم میگیرید که خوتندن خودتون رو کش دار کنید . راه عملی هم اینه که در مقاطع کوتاه مثلا در هر صفحه سعی کنید که یکبار مطالب خوانده شده رو با نگاه تیتروار به کتاب درسی برای بدست آوردن رشته کلام برای خودتان ریسایت ( بازگو ) کنید تا خودتون از یادگیری خودتون مطمئن شوید و یا اگر از روی منبع مطالعاتی می خوانید که دارای تمرین و تست ریز و میکروطبقه بندی برای هر قسمت کوتاه هست از خودتون مکررا تست بگیرید و تمرین حل کنید . اضلفه کنم که این کار زمان بر هست ولی اتلاف زمان نیست و هر چه که بیشتر بتونید با تمرین به خودتون ثابت کنید که مطالب رو بلد هستید در طرز تفکر شما و حرکات و سرعت چشم شما ، تاثیر مثبتی در جهت رفع وسواس می گذارد .


انتخاب رشته ۹۸ انتخاب رشته آزاد ۹۸ انتخاب رشته سراسری ۸۹ برنامه ریزی موفقیت در کنکور از عید تا خرداد ۹۹

نظرات شما عزیزان:

فاطمه
ساعت16:07---6 آذر 1391
سلام من دوم انسانی هستم واز الان استرس کنکور دارم میخوام بدونم کنکور حذف می شه اگه نمیشه روزی چند ساعت باید واسه رتبه 3رفمی درس خوند

اناهید
ساعت20:38---24 آبان 1391
توروخدا کمکم کنید میخام عوشبر قبول شم امانمیدونم شرایط قبولیش چطوریه

اناهید
ساعت20:34---24 آبان 1391
توروخدا کمکم کنید میخام هوشبری بخونم باید چه رتبه ای بیارم کدوم کتاب درسیرو بیشتر بخونوم

سارا
ساعت18:02---16 تير 1391
سلام

یه سوال داشتم میخواستم بپرسم من بعد ازاینکه شیمی دو رو خوندم برم شیمی سه رو بخونم من امسال پیش میرم

ممنون میشم اگه جواب بدین مخصوص تو ایمیلم بزارین. اگه لطف کنین
پاسخ:سلام . بله شیمی دو مهمتر هست . اول کل اون با تست و بعد شروع از شیمی 3


زينب
ساعت20:19---10 تير 1391
باعرض سلام و خسته نباشيد خدمت شماوهمه بچه هاي اينجا ميخواستم بدونم من كه خيلي درس رو دير ميفهمم و خيلي حافظه كوتاهي دارم و همه چيزو زود يادم ميره بايد واسه كنكور چيكاركنم . رشته من حسابداريه و خياي وقت كوتاهي براي خواندن دارم وواقعا از همه چيزنااميدشدم
پاسخ:درس ها رو هر روز و خرد خرد پیش ببر . هر روز که ی تیکه جدیدی میخونی مطلب دیروزت رو با حل سه سوال تصادفی و رفع اشکالش دوره کن


هیولا
ساعت11:41---2 تير 1391
سلام من سال دوم دبیرستان هستم به نظرتان از تابستان امسال برای کنکور، درسهای اختصاصی دوم را بخوانم .لطفا مرا راهنمایی کنید.
پاسخ:سلام . بله . شروع باید از تابستان باشه ... اگر میخوای که در ادامه دچار مشکل نشی . درس های تحلیلی هم اولویت دارن نسبت به درس های توصیفی . ولی تک بعدی و تک درس کار نکن و در طول تابستان و هفته ها و حتی طول روز سراغ درس های مختلف برو و سعی کن عالی بخونی


شقایق
ساعت23:25---16 خرداد 1391
سلام آقای افشار خسته نباشید.من میخوام تواین مدت باقی مانده که تاالان هیچی نخوندم نهایت استفاده رو بکنم چون تاالان مشکلات زیادی سر راهم بوده خیلی ناامیدم نمیخوام سال بعدتوخونhttp://alirezael.loxblog.com/commenting/avat ars/avatar07.jpgه بشینم/حالابگین میشه؟؟؟؟؟
پاسخ:سلام . انتخاب مباحثی روان از هر درس و مطالعه و حل تست از اونا ... با توجه به توصیه های مهارتی و انگیزشی دو متن و فایل های صوتی اخیر


فاطمه
ساعت7:00---3 خرداد 1391
سلام ..خوب هستین ؟؟؟؟میشه بگین کتابایی که تغییر کردن و باید چیکار کرد...مثلا جامعه هم 1 هم2 و..تغییر کردن ما هم طبق تغییرات بخونیم
پاسخ:سلام . منابع سال دوم 88 . سوم 89 و چهارم 90 باید باشه برای کنکور امسال و برای کنکور 92 برای سال بعدشون باید باشن


nadiii
ساعت17:34---2 خرداد 1391
سلام...من ادبیات اصلان نخوندم .رشتم انسانیه ..پشت کنکور هستم ...میخواستم ببینم cdجمع بندی بگیرم خوبه یه نه؟؟؟؟؟؟
پاسخ:سلام . سی دی و یا هر مجموعه جمع بندی برای کسی که اصصلا" نخونده توصیه نمیشه . مگه اینکه اون مجموعه تاکیر بکنه بچه های از صفر هم میتونن از قسمت هایی استفاده کنن که در این مورد حواست باید باشه اسیر تبلیغات و استاد ها قلابی کنکور و کلاه بردارهای به ظاهر صادق نشی


عاطی
ساعت8:44---30 ارديبهشت 1391
سلام آقای افشار بازم ممنون باشه درست میگین برام دعا کنید تواین هفته ترازمو افزایش میدم.وقتتون بخیر

عاطی
ساعت13:46---29 ارديبهشت 1391
ازاینکه جوابم رودادید ممنونوبازم خسته نباشید ازامروز 29اردیبهشت روزی 10ساعت خوبه؟ امیدی هس چون حسابی ناامیدم.....
پاسخ:سلام . روزی چند ساعت نداریم . باید خودتون وقف درس کنی کسی که چیزی رو از اعماق وجودش بخواد دیگه معیار و میزانی برای سنجش تمایلش وجود نداره


عاطی
ساعت23:19---25 ارديبهشت 1391
سلام خسته نباشید من دانش آموزی هستم با تراز4500قلم چی تا الان هیچی هیچی نخوندم میخوام روانشناسی بالینی فردوسی قبول بشم به نظرتون باید چه درس هایی را بخونم؟؟؟؟؟هر چی بگید میخونم فقط بگید میتونم یا نه؟؟؟؟پاسخ:سلام . ترازت نشون دهنده نخونده هات هست ولی اگر میخوای نتیجه بگیری باید از الان خودت باانگیزه و روحیه بالا کار کنی و برات شدن یا نشدن بالینی فردوسی مهم نباشه و فقط اصل از درون برای خودت همین تغییری باشه که به وجود بیاری دروسی که در زیر گروه روانشناسی ( تجربی ، انسانی ) ضریب و اهمیت بالایی دارن رو هر روز مطالعه کن و بقیه حداکثر یک روز در میان

ساراااا
ساعت12:48---22 ارديبهشت 1391
سلام...من تو این وقت کم چه کتابای رو بخونم که حقوق قبول شم.....اخه تازه شروع کردم ب خوندم....میتونم همه رو بخونم...اگه نه بگید چی بیشتر بخونمپاسخ: سلام . درس های حفظی ( توصیفی ) منبع اول کتاب درسی و بعد هم تست ... فقط سراسری بعد 86 . درس های تحلیلی اول جزوه و درسنامه و بعد تست بازم فقط تست سراسری و 86 به بعد .. از سایت کانون در قسمت بودجه بندی درس ها و تعداد سوالات کنکور فایل انسانی رو دانلود کن و فقط رو قسمت های پرست و روان کار کن .. همه رو نمیشه خوند ولی اگه خوب قسمت هایی رو مشخص کنی و در برنامه هر روز به کل درس ها هر چند کم برسی و از چیزی غافل نشی بهتره www.kanoon.ir

ساراااا
ساعت12:05---22 ارديبهشت 1391
سلام من پشت کنکوری هستم.......تا الانم هیچ کتابیو تموم نکردم ......الان شروع کردم به خوندن بنظر شما موفق میشم.......اونم برا قبولی در رشتهی حقوق......تورو خدا کمکم کنیدددددددپاسخ:سلام . رو بخشی از موفقیتت همین الانم میشه حساب کرد . به شرط اینکه بخوای بخونی و نگی میشه یا نمیشه ... با تمام وجود بخونی و خودت رو فقط و فقط و فقط وقت درس کنی مباحث پر تست هر کتاب و درس رو گلچین کنی و روش کار کنی

شرافت
ساعت16:30---18 ارديبهشت 1391
سلام يه سوال داشتم راجع به كنكور كارودانش رشته مديريت خانواده تو دروس تخصصي و عمومي چه درسايي رو بيشتر بخونم تا قبول شم ضريب چه درسايي بالاست ممنون اگه جواب بديدپاسخ:سلام . شرمنده ریاضی و تجربی فقط شاید استاد بتونن کمکتون کنن ولی الان نیستن

يه دووست
ساعت10:41---9 ارديبهشت 1391
سلام ميخواستم بدونم تارتبه چند مجاز ميشي واسه پيام نوراصلا امكانش هست كسي پيام نور بزنه ولي بعد انتخاب رشته نياره يعني رتبش اون قد داغون باشه كه حتي پيام نورم نياره
پاسخ:سلام بستگی داره . پیام نور رو دیگه همه میارن ومشکلی نیست یقینا"


م
ساعت15:14---7 ارديبهشت 1391
سلام يه سوال داشتم راسته ميگن ضريب درساي اختصاصي تو كنكور3برابر ميشن مثلا اگه يه درسي ضريبش تو دفترچه 4 باشه سر آزمون كنكور ضريبش ميشه 12
پاسخ:سلام بله البته در دفترچه هم قید شده که دروس اختصاصی در نهایت ضرایب شون در عدد سه ضرب میشه


فرزانه
ساعت14:34---5 ارديبهشت 1391
سلام من فارق التحصیل ریاضی فیزیکم سال پیش قبول شدم ونرفتم وانتخاب رشته هم کردم ولی الان باین دلیل یه سال از کنکور محروم شدم میخاستم بدونم سال 92 کنکور حذف میشه تو رو خدا کمکم کنید دارم دیونه میشم اگه حذف بشه برنامه هام میریزه به هم هیچکی درست وحسابی جوابمو نمیده تو ر خداشما کمکم کنید
پاسخ:سلام . به قطع 92 کنکور حذف نمیشه و شما میتونید امتحان بدین


مهناز برزویی
ساعت18:56---4 ارديبهشت 1391
راستش من قبلا حسابداری فنی بودم وتو رشته ام شاگرد اول امابدلایلی تغییر رشته دادم وفقط پیشاروپاس کردم وهیچی نخوندم اگه دروس ریاضی وکتابای پیش رو بخونم قبولم آخه میخام رشته حسابداری پیام نور شهر خودمونو بیارم از خیر دولتی هم گذشتم تو رو خدا راهنماییم کنید اگه این دو ماه باقی مانده به کنکورو بخونم میارمپاسخ:تو این دو ماه برای حسابداری پیام نور بخونی مطمئن باش که میتونی قبول بشی ... از درس های مختلف فقط تعدادی از مباحث رو گلچین کن و بخون . دینی هر شب یک درس کار کن . زبان کل واژگان پیش و سوم رو بخون و گرامر درس هایی که از این دو سال برات راحت تر هستند رو کار کن . ادبیات املا و واژگان و تاریخ ادبیات بخون. ریاضی مباحثی همچون تابع و لگاریتمو تصاعد و آمار کار کن و اگه تونستی بعدش حد . فیزیک دو فصل آخر اول بخون و دو فصل آخر پیش دو و گرما سال دوم . عربی درس 4 و 5 و 6 سوم + قواعد ترجمه کار کن . شیمی دو فصل اول پیش رو کار کن + محلول سوم و ساختار اتم دوم موفق باشی

مهناز برزویی
ساعت18:00---4 ارديبهشت 1391
سلام من تازه تغییر رشته دادم و فقط پیشارو پاس کردم و تاالان هیچی نخوندم ومیخام رشته حسابداری پیام نور شهر خودمون بیارم خوندن کتابای ریاضی و درسای پیش کافیه تو رو خداکمکم کنید اصلا میرسم تو این دو ماه مونده به کنکورپاسخ:سلام . بودجه بندی سوالات کنکور رو از سایت کانون دانلود کن و با توجه به مباحث پر تست و سوال از هر درس قسمت هایی رو برای مطالعه گلچین کن و بخون . میتونی دو ماهه پیام نور قبول بشی ... مطمئن باش . حسابداری بر عکس شاید خیلی تفکرات ایده آلیست رشته بسیار بسیار خوب و پول سازی هست

سحر
ساعت12:28---21 فروردين 1391
سلام .من قبل از عید درسها رو هر وقت حوصله داشتم میخوندم.میخواستم بدونم اگر از الان شروع کنم به خوندن درسها میتونم قبول بشم؟
پاسخ:سلام . بستگی داره . چجوری خوندی بدی و چقدر و با چه کیفیتی و الان چی میخوای قبول بشی و اصلا تو این مدت چقدر میخوای مایه بذاری


هلنا
ساعت16:45---13 اسفند 1390
سلام من بعد از این که هر درسو خوندم همون موقه تستاشو میزنم و اونا رو بررسی میکنم میخواستم بدونم که این روش درسته یا غلطه ؟اخه دوستام میگن باید دو سه روزی ازخوندن یک درس بگذره اون موقه تستاشو زد
پاسخ:پست های تست زنی و دوره و خلاصه نویسی دروس تحلیلی و توصیفی کامل ترین و صحیح ترین جواب ممکن به سوال شماست . از صفحات قبلی وب این دو رو بخونید


شبنم
ساعت18:11---10 اسفند 1390
سلام من نمیتونم تست فیزیک رو بزنم نمیدونم چیکار کنم ؟به نظرتون فیزیک رو چجوری بخونم ؟اخه هروقت میخوام فیزیک رو بخونم از درسای دیگه هم عقب میفتم چون وقت زیادی میبره
پاسخ:سلام . بحث در این مورد مفصل هست ولی حدودا تذکرات رو مد نظر قرار بدین . مطالعه نسبی با جزوه 50 درصدی ... حل تست از آسان به سخت عدم انجام کارهای حجمی و مطالعه و حل تست مفصل در زمانی خاص رفتن به صورت پله پله به سمت پاسخنامه و نه یکباره و .... کار در حجم و زمان کم ولی مستمر و پیگیر ... حذف نقاط کم اهمیت تر و دوره با تست زیاد و مختلط بین درس ها و مباحث مختلف دیگه


هلنا
ساعت19:03---8 اسفند 1390
ببخشید برای این که هوشبری تهران قبول بشم باید چه رتبه ای داشته باشم؟
پاسخ:سلام . بذارید ترجیح بدیم که در این مورد الآن حرفی نزنیم . مسلما بایدبرای رسیدن به این رشته و این دانشگاه تلاش کرد و خوب کار کرد پس بهتره به سمت عمل گرایی و استفاده از زمان خوب باقی مونده بری


لاله
ساعت22:45---7 اسفند 1390
از کمکی که کردین ممنونم! میشه برای نمونه برنامه یه هفته رو برام بنویسید اخه من نحوه برنامه ریزی رو بلد نیستم! تازه اگه شما برنامه ای رو بهم نشون بدین چون به شما اعتماد دارم از این سردرگمی میام بیرون و به برنامه عمل میکنم البته میدونم که هر کسی باید برنامه خودشو بزاره ولی من به خودم اعتماد ندارم چون برنامه ای که میزارم از توان خودم زیادتره و تا دوسه هفته به دنبال درس خوندن نمیرم
پاسخ:بحثش مفصل میشه کلا" . دوست داشتی به استاد زنگ بزن تا بهت بگن 09358960503 رویاآزاد


لاله
ساعت0:04---6 اسفند 1390
سلام بر شما من یه پشت کنکوری بدبخت هستم که بنابه دلایلی تا الان فقط تونستم ادبیات و شیمی و زیست دوم رو تموم کنم الانم استرس من از 10 9 هست نمیدونم چیکار کنم ؟از نظر برنامه مشکل دارم تو رو خدا برنامه ای بهم بگید که برای یک خرداد تمام شم اخه هر برنامه ای که میزارم از حد توانم زیادتره
پاسخ:سلام . دادن برنامه مث دادن دارو به بیمار هست . نمیشه همین جوری و بدون شناخت عادات و توانایی ه و مشکل برنامه داد . مدل برنامه ریزی مبتنی بر سال مثلا" خوندن زیست دوم و فیزیم سوم و شیمی 3 و .... اشتباه هست ... مبتنی بر درس به درس هم اشتباه هست که فرد بیاد و از اول بگه میخوام الان فقط دینی بخونم و جمش کنم و بعد کل ریاضی و بعد ... باید کارت مبحثی باشه و مشترکات پایه ها و پیش رو با هم بخونی ... مثلا حد از سال سوم تا پیش رو بهم وصل کنی و همین طور پیوند کووالانس رو به اسید و باز و شیمی آلی رو به الکترو شیمی و .... نکته دوم هم اینکه پیش نیاز درک و فهمیدن هر مطلب رو قبلش بخونی ... مثلا برای فراگیری هر چه بهتر حد باید قبلش قدرمطلق و تعیین علامت و جز صحیح و شناخت تابع ( بخصوص رسم نمودارهاشون ) + حفظ فرمول های مثلثات رو روش کار کرده باشی


سارا
ساعت18:47---4 اسفند 1390
لام.من دانشجوی مجازی شیمی محض هستم.ولی از همون ترم اول فهمیدم مجازی به درد من نمیخوره ولی با اصرار مادرم انصراف ندادم.الان تو فرصت تمدید شده کنکور ثبت نام کردم میدونم کمی دیره ولی شما منو راهنمایی کنید چیکار کنم؟از کجا شروع کنم.؟تو بد وضعیتی هستم ازلحاظ روحی.هنوز انصراف ندادم.مرخصی گرفتم واسه کنکور بخونم.درضمن این 4 ترم درس خوندن واسم چیزی جز افسردگی و اعصاب خوردی و صرف هزینه الکی و ازدست دادن وقت نداشت.تو رو خدا با مشاوره خوبتون کمکم کنید.باتشکرفراوان.
پاسخ:سلام . خب با شرایطی که داری حدودا" چیزی برای از دست دادن نداری و باید از الان یک کار ویژه و خاص از نظر روحی انگیزشی و اصول کار و برنامه ریزی و پیگیری روت انجام بشه . هیچ وقت صرفا" به کسی پیشنهاد نمیدم که بره پیش مشاور چون فرد باید خودش احساس کنه ولی برای شما اگه میخوای تو این 4 ماه برد کنی مشاور لازمه و هزینه کردن برای اون از صرف وقت و داشتن آزمون خطا و ... خیلی بهتره . مسلما" شما با یک تماس با جناب افشار کار شما حل نمیشه تا بهتون آموزش و طریق راه رو بدن و اگه اون اتفاق هم بیفته شما به پشتیبان برای چک کردن کارات نیاز داری ولی خب حالا میتونی برای خالی نبودن عریضه تماسی هم باهاشون بگیری . اگه برنداشتن یا اشغال بود هم پیامک بده تا منشی شون بهتون جواب بدن 09358960503


somayeh
ساعت10:28---22 دی 1390
سلام من از شهریور کنکور رو شروع کردم الانم کتابام تموم شده تستاشم زدم میخوام این 2 ماه رو با ساعت کار کنم تا سرعت دستم ارای حلیات زیاد شه رشته ام ریاضی هست میخواستم نظرتون رو بدونم
پاسخ:سلام ... عالیه ... خیلی خیلی خوب پیش اومدی .. کاش میگفتی آزمون هم دادی یا نه ؟ و اگه دادی چه تراز و چه آزمونی .... حتما تست زنی سرعتی + تلفیقی فصل ها و مباحث مختلف کتاب رو در کنار هم شروع کن و پیش برو


سحر
ساعت10:35---18 دی 1390
سلام اگه بخام دانشگاه سراسری تهران واطراف قبول شم باید رتبم زیر چند باشهhttp://loxblog.ir/images/smilies/smile%20(10).gif
پاسخ:رشته ؟ دانشگاه ؟ نوعش ؟


فاطمه
ساعت16:56---18 آذر 1390
سلام



من پارسال کنکور دادم و قبول نشدم ........



امسال دارم می خونم اما برای تقویت بیشتر گرامر زبان انگلیسی و عربی به کمک شما احتیاج دارم ....

لطفا در این باره دو تا کتاب خوب به من معرفی کنید. رشته ی من تجربیه..

اگه ممکنه زود کمکم کنین .... اورژانسی....
پاسخ:سلام . عربی فوت و فن خیلی سبز . زبان جامع خیلی سبز . نحوه مطالعه این دو درس رو هم بطور حرفه ای در پست سوال و جواب 2 ( صفحات قبل ) توضیح داده ام


مینا
ساعت10:20---4 آذر 1390
سلام .یه سوال دارم. درچند ماه باقیمانده چی کارکنم رتبم در کنکور زیر 10000بشه ؟معدل دیپلمم اصلا خوب نیست/ممنون
پاسخ: یه وردی هست که هر کسی بگه و بخونه میشه ... همون اجی مجی خودمون .... چواب سوالت مشخص هست ... درس بخون .... اگه به زیر 10 هزار قانع هستی به هر دلیلی مطالب و مباحث هر درس رو تفکیک بندی و جدا سازی کن و یک راست برو سراغ مطالب روان تر و پر سوال تر و از خوندن جاهای سخت و وقت گیر و البته کم تست اجتناب کن .... تاثیر 25 معدل با اعمال تاثیر مثبت خیلی بهت کمک میکنه که معدل پایینت جبران بشه


زهرا
ساعت14:36---27 آبان 1390
سلام.من امسال پنجمین سالیه که میخام کنکور بدم..تجربی اونم غیر حضوری خوندمهمه ی کتاببامو اعم از درسیو غیر درسی ریختم دور...میخام از چن روز دیگه شروع کنم..عین کسی که سال اولشه...لطفا چن تا کتاب خوب بهم معرفی کنید..(باتوجه به اینکه من غیر حضوری خوندمو هیچی از ریاضیو فیزیکو شیمی یادم نیست)
با تشکر


دریا محمدی
ساعت21:28---24 آبان 1390
سلام آقای افشار من فارغ التحصیلم رشتم تجربیه کاردانی حسابداری دارم ولی دوباره میخوام کنکور شرکت کنم -چهار پنج سالی میشه که از درس تجربی فاصله گرفتم از آبان شروع کردم به درس خواندن -لطفابرای درسهای فیزیک شیمی ریاضی و عربی وزبان هم کتابهای آموزشی وهم کتابهای تستی عالی بهم معرفی کنید0برای زیست هم کتاب تست وآموزش ژتیک معرفی کنید-برای ادبیات ودینی وزمین کتاب تستی خوب بهم معرفی کنید-ممنون از لطف وبزرگواریتان

پریسا
ساعت16:39---22 آبان 1390
سلام من فارغ التحصیل رشته ی تجربی هستم میتونم کنکوره سراسری ریاضی شرکت کنم؟؟؟؟ خواه ش میکنم جواب بدین ممنونم!یکی میگه میشه یکی میگه نمیشه!من کاملا سر درگمم!نمیدونم امکانش هست یا نه!

مهسا
ساعت20:59---11 آبان 1390
سلااااااااااااام.اقای افشاری من بامعدل کتبی 12 اومدم سال چهارم ریاضی.بایدم تهران قبول شم اونم سراسری وخیلیم می خونم حداقل از مهر عالی می خونم.خدا وکیلی امکان قبولیم تو تهران هست یا نه/پاسخ:سلام به شما . آقای افشار یکی از اقوامشون فوت شده و فعلا نیستن . با تاثیر + معدل در کنکور تا حد زیادی اون معدل 12 و ریز نمرات از اثر مخربشون کمتر میشه و با حدود 15 درصد بالاتر در هر درس امکان قبولی در تهران به نسبت بچه های معدل بالای 18 هم برای شما هست . طبق محاسبات روی کاغذ رویا آزاد

م
ساعت9:56---5 آبان 1390
سلام یه چند تا سوال داشتم خواهش میکنم سریع بهم جواب بدین من دانشجوی صنایع غذایی هستم ترم اول اصلا به رشتم علاقه ای ندارم واسه انتخاب رشته هم رشته های پیرا پزشکی نزدم چون فقط دندون پزشکی دوست داشتم متاسفانه به دلایل شخصی واسه کنکور اصلا نخوندم الان رشته نیمه متمرکز دندون واحد بین المللی چابهار زدم تو مرحله اولش قبول شدم به نظر شما با معدل کتبی 18:45و رتبه کنکور13000 در مصاحبش قبول میشم ؟اگه نه به نظر شما ترم دوم مرخصی بگیرم واسه دندو ن ازاد بخونم فقط خواهشا بهم سریع ج بدین
پاسخ:سلام به شما . سلام به شما . ببخشید که سریع نشد تا جواب بدم ولی در جواب شما باید بگم که بحث مصاحبه با گزینش اولیه کاملا متفاوت هست و فاکتورهای خودش رو داره . در گزینش اولیه تعدادی بیش از ظرفیت پذیرفته میشن تا ضمن مصاحبه افراد مد نظر شناخته بشن . احتمال قبولی هست ولی اگه قبلش فاکتورهای گزینش گران رو هم میدونستید خوب اطمینان بیشتری بود ... اگه هم نشد فکر خودتون بد نیست ... برین سراغ رشته مورد علاقه خودتون ولی قبلی یه سرانگشتی حساب دخل و خرجش رو تو دانشگاه آزاد بکنید


محمد
ساعت0:49---29 مهر 1390
سلام اقای افشار من رشته ریاضی هستم معدلم دیپلمم 12 شده میخوام رشته معماری دانشگاه ازاد قبول بشم خودم از هرمزگان هستم میخوام شیراز قبول بشم الان درسا را باید چند درصد بزنم ایگه عضو بسیج بشم چند درصد تو درصدم تاثیر داره
پاسخ: سلام . بخونید ..آزاد قبول شدن راحت هست ... اگه تصمیموتون فقط آزاد هست ... تست سراسری 86 به بعد کار نکنید ... تست تالیفی هم خیلی کم و فقط تست کنکورهای آزاد سالهای گذشته رو و بخصوص در دروس فیزیک و ادبیات و عربی کار کنید . مینا عظیمی


شیما
ساعت11:25---27 مهر 1390
سلام آقای افشاری که تا به حال ندیدمت و دارم باهات مشاوره می کنم. آقا جان چه بگویم که دردم همه فریاد است. سال چهارم ریاضی هستم و اصلا به ریاضی علاقه ندارم. اگر بشه می خوام درس حسابان رو حذف کنم و در کنارش دیفرانسیل رو خوب بزنم. حالا این امکان وجود داره؟ چی کار کنم که بتونم خوب تست بزنمپاسخ:سلام . حرف شما مثل این میمونه که میشه طبقه اول رو نرفت و نساخت و یک راست رفت سراغ طبقه دوم ... اگه این میشه ... حذف حسابان و خوندن دیفرانسیل هم میشه ...تقریبا همه حسابان با دیفرانسیل مرتبط هست اشکال اینه که همه دوست دارن تست بزنند ... از رو پاسخنامه جواب رو ببینند و بگن : یاد گرفتیم 100 سال اینجوری خوندن جواب نمیده نمیتونید تست بزنید .. منابع تست قوی رو با آموزشی و سوال تشریحی عوض کنید بیشتر نتیجه میگیرید مینا عظیمی

معصومه
ساعت11:19---27 مهر 1390
سلام. من یک پشن کنکوری سال 91 هستم. روحیه ندارم و اصلا هم مطمئن نیستم که کنکور قبول شم. (سراسری !!) معدل کتبی ام 16 شده و معدل کل هم 18/90 شدم. تو آزمون های آزمایشی هم در سطح متوسطم. به نظرتون من می تونم قبول شم.؟ راستی با احتساب مدرسه روزی 12 ساعت درس می خونمپاسخ:سلام به شما . امیدوارم که حالتون خوب باشه . خوب خانم معصومه ... چرا گریه میکنی .. ما اینجا هستیم تا جلوی همین اشکها و گریه ها رو بگیرم دیگه خوب اگه مدرسه میرین چرا نوشتین پشت کنکوری هستین ؟ 12 ساعت تو درس میخونی ؟؟؟ نه من که باورم نمیشه ... بعد نا امید هم هستی ....برای چی دختر خوب بچه های دیگه نصف تو درس می خونند چقدر هم به خودشون روحیه ( کاذب و غیر کاذب میدن ) و افتخار می کنند معدلت 16 هست ... فکر میکنی خیلی کمه ؟؟ من بهش میگم با همین هم میشه ...همون طور که برای کمتر از این هم حتی شده باید کیفیت خوندنت رو بالا ببری و سعی کنی تو آزمون ها از 12 ساعتی که میخونی استفاده کنی کار اول ساعت مطالعه ات رو روزی 2 ساعت کم کن ولی سعی کن همون حجم کار سابق رو با همون کیفیت در زمان فشرده تر انجام بدی بازم بیا و از خودت و از خودت بگو .. وقت هست ... تلاش تو مونده فقط .... تلاش کن ... اصولی بخون ... مطمئن هم باش

محمد
ساعت18:56---24 مهر 1390
قربان با عرض پوزش به علت پر حرفی، یه مشکل دیگه هم دارم که الآن فهمیدم.

من اون سال که کنکور دادم در یک حرکت خداپسندانه(!) و مطمئن از اینکه دیگه کتاب هام رو لازم نخواهم داشت، همه کتاب های تست که داشتم رو جمع کردم و اهدا کردم به کتابخونه مدرسه!!! حالا موندم که چه غلطی کردم! پاسخ:سلام به شما . امیدوارم که حالت خوب باشه . اما در مورد سوالات . اقدام خیر خوبی انجام دادی ... امیدوارم که کنکوری هم پیدا بشه که این لطف رو در حق شما بکنه ولی اینجا برای درس هایی که گفتی سعی می کنم کتاب جامع و خوبی بگم که به دردت بخوره و اگه دیگه نتونستی بخری اینا برات تا حد زیادی کافی باشه فیزیک پایه و پیش : گاج سفید (میکروطبقه بندی شیمی : سوم و پیش خیلی سبز . دوم مبتکران زبان : خیلی سبز جامع عربی : فوت و فن خیلی سبز ادبیات :مهر و ماه جامع دین و زندگی : نشر الگو جامع یا خیلی سبز جامع ریاضی تجربی : خیلی سبز جامع


الهام
ساعت13:05---24 مهر 1390
سلام

نمیدونم انگار همه چی این روزا دس به دس دادند که من نخونم.

متاسفانه من دیروز اسباب کشی داشتم پاسخ:سلام به شما . این جور اتفاقات برای همه ممکن هست که پیش بیاد و مهم اینه که آدم بعدش بگه .. هر کاری از دستم برمیومد کردم . وقت مشاوره هم برای شما گذاشتیم روز دوشنبه همون ساعت شنبه ای که بود . . خوب اون کتاب ها رو دست نزنید و هنوز هم به کارتون میاد . (( فقط ریاضیات دوم و سوم )) رو عوض کنید . اگه دوست داشتین میتونید همه رو بخرید ولی نیازی نیست و تغییرات خیلی جزئی هستن .


محمد
ساعت0:22---22 مهر 1390
سلام، بنده سال 85 در کنکور رشته ریاضی، رتبه 4800 منطقه 1 آوردم و مهندسی معدن دانشگاه تهران قبول شدم، به دلایل عدیده سال 88 از دانشگاه انصراف دادم. حالا الن تصمیم دارم دوباره کنکور بدم ولی رشته تجربی و برای مهندسی کشاورزی.

سوال:

1. آیا مجاز هستم با توجه به قبولی قبلی و انصرافم در کنکور 91 شرکت کنم؟

2. برای دروس اختصاصی تجربی که تا حالا نخوندم (غیر از زمین شناسی که در دانشگاه پاس کردم)، به نظرتون چطور شروع کنم؟ از اول کتابای درسیشون رو بخونم یا نظر دیگه ای دارید؟

3. چطور بین درسایی که باید بخونم اولویت بندی کنم؟

اگه کمکی می کنه، درصدای کنکورم این جوری بوده: ادبیات 76، عربی 76، زبان 94، معارف 45(سال ما سخت بود)، ریاضی 35(اینم خیلی سخت بود)، فیزیک 60، شیمی 70.

ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ:سلام . در مورد تصمیم تون میدوارم که موفق باشید بله امکان شرکت در کنکور سراسری 91 برای شما وجود داره . 2) برای شروع بهتر هست که منابع خودتون رو بروز کنید و کتب تست برای همه دروس از انتشارات ( خیلی سبز ، نشر الگو و ...) و کتب آموزشی برای دروسی که احساس نیاز میکنید ، فراهم کنید و سپس با اولویت یک به سه زمان به نفع اختصاصی ها و پیروی از برنامه یکی از آمون های آزمایشی و در صورت مقدور بودن شرکت در اونا یا داشتن سوالات آزمون ابتدا از منبع کتاب درسی برای دروس عمومی و سپس تست و از منابع آموزشی یا جزوه ای که سر کلاس اون بودین + تمرین های و مثالهای کتاب درسی + کتب تستی کمک بگیرید و کار رو شروع کنید . درصدهای شما هم خیلی خوب هستن ... میشه با این درصدها در ان روزهای کنکور رتبه ی بهتری نسبت به 85 آورد ولی سبک سولات با اون سالها خیلی فرق کرده و روی مفاهیم بیش از پیش تاکید شده مینا عظیمی


شكوه
ساعت23:19---17 مهر 1390
سلام دوباره به آقاي افشار

قول ميدم اين بار دقيق تر و بهتر بنويسم(شروع كردم به ثبت دقيق تر) تا شما كمكم كنيد.حتما و حتما اين كارو ميكنم . ميدونم اصلا درس خوندن جالبي نبودن اون روزا . ولي بازم قول ميدم بيشتر بخونم ...اون دوستم هم باهوش و زرنگه ها ولي خيلي به انرژي هاي + كه ميدين نياز داره ولي زياد نميتونه در ارتباط باشه من پست هاتونو ميدم ميخونه.(بهم نميگه كجا نظر گذاشته!)
پاسخ: سلام . باشه . منتظر شما هستیم . ممنون مینا عظیمی


زينب
ساعت14:23---16 مهر 1390
سلام ،من 5سال هست كه بعد از ديپلمم درسم را ادامه ندادم و تازه امسال تصميم گرفتم در كنكور 91 شركت كنم راستش رشته ي من تجربي هست و من پيش تجربي را هم دارم مي خونم اما رشته ي مورد علاقه من مهندسي معماري هست ميتونين راهنماييم كنين كه آيا من ميتونم فقط مدرك پيش تجربي داشته باشم و براي كنكور درسهاي تخصصي و عمومي رياضي را شروع كنم به خواندن؟چون غير از معماري رشته ي ديگه اي نميخوام قبول بشم و ديگه اينكه معدل ديپلم من 13.58هست ولي ميخوام رتبه بالا بزنم و اينكه من به صورت نيمه وقت هم سركار ميرم اگه راهنماييم كنين خيلي ممنونتون ميشم
پاسخ:سلام . امیدوارم که حالتون خوب باشه . چه تصمیم خوبی گرفتین . بله میتونید با داشتن دیپلم و مدرک پیش دانشگی تجربی ، در کنکور ریاضی شرکت کنید . انشاا... که رتبه ی خوبی بدست بیارین . ولی راه ساده نیست و با توجه به کار و فاصله گرفتن شما از درس ها پیشنهاد من اینه که دروس عمومی و از اختصاصی ها شیمی رو متمرکز بخونید که هم برای سال پیش شما و هم برای کنکور شما مورد استفاده قرار بگیره و اینکه دروس اختصاصی رشته ریاضی رو با تهیه منابع کنکور ( آموزش و تست ) خودتون پیش ببرید . اون زمینه ای که باید در شما نسبت به کنکور باشه باید با بچه های دیگه فرق داشته باشه و شما جدی تر به فکرش باشید . سوالی داشتین در خدمت هستم


شكوه
ساعت19:04---15 مهر 1390
سلام آقاي افشار

اميدوارم عالي باشيد....!

پست جديدتونو همون روز خوندم...خوب راست گفتم ديگه اگه شما گوي داراي بار مثبت باشين ما هاكه بعضي وقت ها بار منفي داريم جذب ميشيم بعد شما با سيم اتصال به زمين ميتونيد منفي ها رو بديد زمين و........

علت اينكه دير اومدم تا كارهايي كهكردمو براتون بنويسم باخودم عهد بسته بودم تا وقتي يه رضايت كوجولو از خودم نداشتم نيام تا لااقل بيام و بگم مثلا فلان چيزو خيلي خوب خوندمو...

حالاكارايي كه كردم تو 3 روز مينويسم:

5شنبه 7 مهر:

6.30تا 7030 مرور براي كلاس رياضي/8تا 10.30 كلاس رياضي/11تا 5عصر كه تقريبا 3 ساعت رياضي خوندم بقيشو(نهار-يه مهمون اتفاقي!وتا...و/6تا 80.200مطالعه تست هاي روز فبل زيست و تست جديد/8.20 تا 9 تست زماندار واسه زيست و بررسي اوناو نكته برداري تا11

شنبه9 مهر:

8 صبح تا 1 ظهر زيست پيش!(البته بدون حساب كردن استراحت هاي كوچولو)

تا4.30 نهار و فيزيك پيش (يه كم)

زمين شناسي پيش6015 تا 7 /8تا 9.30

وشيمي پيش تا خواب(نميدونم چه قدر)

5شنبه 14 مهر:

مرور زيست پيش (جايي كه تو كلاس بيرون روز قبل خونديم)/9-9.30 صبحانه و .!/رياضي 9.30 تا 12.20 / استراحت 12.20تا1/1تا 2 مطالعه رياضي كلاس بيرون (مجانب)/2تا 3 نماز ،نهار و حاضر شدن تا 5.15 كلاس رياضي/ 6تا 6.55 زبان پيش و 7 تا 7.25 (21) تا تست واسه گرامر اون درس / 7.25 تا 7.40 استراحت و شيمي 8تا 9 و 10 تا 11

واي من نميخواستم خستتون كنم ولي به قول شما ميگم چون واسم حياتي و ازم خواسته بودين . ميدونم شايد دقيقا اونطور نباشه كه گفته بودين ولي ...بهتره بگم اين 3 روز روزاي اتفاقيه كه نوشتم و روزاي خاصي نيس و بعضي روزا از اين زياد و بعضي ها هم شايد ...

راستي وقتي من يه كم انرژيم كم ميشه يادم ميفته شما گفتين يه دفعه(اين سال ميشه سال جهش فوقالعاده تو...)اخر يه تشكر تمام عيار ازتون دارم چون من از وقتي با اين وب شما آشنا شدم تجربم خيلي زياد شده و شما يه جوري راهنمايي ميكنيد انگار آدمو ديديدو...(حرفاتون هيچ وقت اونيكه آدم فكر ميكنه نيس و تكراري نيس)

تا بعد
پاسخ:سلام به شما . امیدوارم که حالتون خوب باشه . خوب دوست شما هم اومد اینجا ... امیدوارم که بیشتر در ارتباط باشه . خوشحالم که خوب و پر انرژی و دست پر اومدین . خوب اول بگم ... تا اینجا 7 مهر رو خوندم . بد نبود ولی زیاد دلچسبم نبود . ( اون ناهار و مهمونیه که 3 ساعت رفت ...) خوب 9 و 14 رو هم خوندم ... بهتر بود ولی بازهم در حد اون شکوه نبود .... نمیدونم شاید هم من توقعم زیاد هست . ولی کاش برام ریز تر این سه روز پشت سر هم رو می نوشتی . دقیقا مثلا 7:30 بیدار شدن از خواب / تا 8 صبحانه / 8 تا 9:45 زیست پیش / تا 10 استراحت و ..... دقیق و مو به مو .... بهت گفتم انگار از زندگیت داری فیلم میگیری آخرش هم بگو مثلا اون زیست تست بود / تمرین بود / مطالعه بود و مهمتر از همه از چه منبعی بود / در پایان هم بهترین درسی که فکر میکنی امروز خوندش بیشتر بهت چسبید رو بنویس . در پایان هم جمع کل مطالعه در روز پس من باز هم منتظر هستم .


الهام
ساعت11:31---11 مهر 1390
سلام و کلی تشکر

مرسی که این همه با انرژی و حوصله پاسخ دادید.

در مورده ازمون و کلاس باید بگم ازمون کانون رو شرکت کردم البته از ازمون اول ابان به بعدو حس میکنم تنها درس خوندن اونهم تو شرایطی که از مدرسه و حالو هوای کنکور خیلی دور شدم برام مضر خواهد بود و دیدن بچه ها و ازمون دادن خیلی موثره چون از نزدیک و ملموس تر میتونم حس کنم که چقدر تلاش لازمه تا به هدفم برسم.



و اما در مورد کلاس
پاسخ:سلام . امیدوارم که حالتون خوب باشه . در مورد آزمون ثصمیم خیلی خوبی گرفتین . کتاب عربی استاد اشرفی هم واقعا کتاب خوبی هست . فوت و فن هم خوبه . حرکت دایره ای فیزیک و به طور کلی از شروع حرکت دایره تا مباحثی در پیش دو به خاطر اینکه کمتر قابل لمس میشن یه خرده بچه ها رو اذیت میکنه به خصوص دیگه پیش دو و دقیقا همین مشکل شما پیش میاد که زود کتاب تست یا منبع آموزشی رو میذارین کنار و در حد پایین تسلط باقی میمونید و بدتر از همه از این به بعد تا اسم دایره ای و حرکت هماهنگ ساده و آونگ و بسامد پاشن و بالمر و هم فاز و فاز مقابل و لوله صوتی و .... میاد شما حس خوبی نسبت به اونا ندارین و همین خطرناک هیت . پس براش در برنامه وقت خوبی بذارید تا کم کم بتش رو بشکنید . دفتر برنامه ریزی هم الان از هر انتشاراتی وجود داره صفر کلوین هم رویکرد جدیدی داره و تک تک کتب رو بررسی کرده و درجه اهمیت اونا رو گفته و براش برنامه ای رو پیشنهاد داده . خوبه ولی به نظرم در کل با هم فرقی ندارن .... برنامه هر کی شخصی هست و باید خودش با توجه به شخصیت و توانایی و زمان و انرژی که داره اون رو ترتیب بده . ممنون از اظهار لطف شما و امیدوارم که همین طوری که میگین باشه . موفق باشید


الهام
ساعت18:25---9 مهر 1390
سلام


خسته نباشید


نمیدونم اما خیلی زیاد داره حسودیم میشه به همه کسایی که درسو شروع کردن و من هنو عقبم تازه 3 روزه که کتا به دستم رسیده.


من متاهلم اما قصد دارم که امسال حتما کنکور بدم و تو رشته ی دلخواهم(دندون پزشکی) قبول شم درس خوندنو دوست دارم اما با برنامه ریزی مشکل دارم طوری که 2سال پیش با اینکه زیاد خونده بودم فقط تونستم تو رشته ی مثه بهداشت زنجان قبول شم .


من نمیدونم باید چطور برنامه ریزی کنم تو هفته میتونم کلا3تا درس بخونم تا کتاباشو تموم کنم یا نه باید همه کتابها رو بخونم اما با تعداد صفحات و مباحث کمتر.


خیلی ممنونم ازتون که این همه با انرژی به این دنیایه مجازی روح دادید طوریکه هربار که میبرم با یه بار خوندن یکی از صحبت هاتون تا اخر شبمو میسازم.


کمکم کنید ممنونم.
پاسخ:سلام به شما امیدوارم که حالتون خوب باشه . به شما تبریک میگم که شروع کردین برای کنکور 91 . اراده و خواست شما با توجه به شرایط ویژه شما در این جمع دوستان جوان تر از شما مثال زدنی هست . خوب سوال شما در مورد برنامه ریزی رو اینجوری جواب میدم . 1) باید هر روز درس خوادند 2 ) باید در هر روز هم عمومی خوادند و هم اختصاصی 3 ) باید همه دروس را در هفته خواند 4) باید همه دروس خوانده شده را مرور و دوره کرد . اول کار شما منبع و کتاب ها بود که به دستتون رسید . دومین کار تعیین این موضوع که کنکور آزمایشی و کلاس میرین یا خیر . ( از نظر تاثیر عوامل در موفقیت در کنکور آزمون یا کنکورهای آزمایشی نقش مهمی رو ایفا می کنند . از صحبت اول شما و با استفاده کلمه حسودی فکر کنم که زیاد مایل نباشید که در جمع داوطلبان پر شور و تلاش گر و البته کوچکتر از خود ظاهر بشین ولی اگر بتونید بر این تضادهای درونی غلبه کنید ثبت نام در آزمونی مثل قلم چی رو توصیه می کنم . اگر هم خیر حداقل برنامه بودجه بندی آزمونی رو تهیه کنید و پا به پا با اون پیش برین و سالات اون آزمون رو از کسی قرض بگیرید و در خانه از خودتون آزمون و ارزیابی به عمل بیارین . اگر اون حالت برای شما مقدور نیست با تهیه کتاب تستی که در هر درس باید تهیه کنید بخشی از سوالات رو دست نخورده برای سنجش و ارزیابی خودتون کنار بذارین . رفتن به کلاس هم همچنین مثلا ریاضی یا عربی . البته به دلخواه شما .) 5) تهیه منابع تست برای دروسی مثل زیان و دین و زندگی و تهیه منابع تست و آموزش برای دیگر دروس . 6) تخمین کارها وفعالیت های غیر درسی و ساعات مورد نیاز برای انجام آنها و همچنین تخمین ساعت مورد نیاز برای هر درس در هفته با توجه به اهمیت و ضریب دروس و تسلط و علاقه قبلی شما . 7) پیروی از یک ساختار برنامه ریزی ( در پست الگوهای برنامه ریزی توضیح داده شده ) 8) ثبت تمامی عملکردهای درسی و غیر درسی برای هر روز در دفتری جداگانه یا تهیه دفتر برنامه ریزی که از انتشارات مختلف در بازار وجود داره در پایان از اظهار لطف شما ممنون هستم . دندان پزشکی هدفی دست یافتی میتونه برای شما باشه به شرطی که 9 ماه تا کنکور رو ، کنکوری زندگی کنید . بازهم سوالات و اشکالات خودتون رو بپرسین


شكوه
ساعت13:30---6 مهر 1390
سلام .آقاي افشار

همه ي انرژي هاي مثبت دنيا مال شما كه به ما ها منتقلش كنيد!

قبل اينكه نوشتن كار هاي سه روزم تموم بشه اومدم . اين هفته كه شروع مدرسه بود و كلاسامون برنامش به هم خورده بود . نتونستم خوب برنامه ريزي داشته باشم . واسه همين چيزايي كه نوشتم زياد جالب نيستن .ولي خوب من يادداشتشون كردم مونده مال امروز كه تموم بشه و براتون بنويسم.

اين هفته رو واسه خودم گذاشته بودم براي تصميم گيري هاي مهم كه چه كلاس هايي نرم بهتره ، كدوم برم بهتره ،دفتر هاي خلاصمو مشخص كنم و كدوم واسه چي و چه كارايي مي خوام بكنم كلا.

آخه ميدونين اگه تو اين تابستون بهره ي عالي رو نبردم حداقل اين برام ثابت شده كه كنكوذ فقط يه آزمون واسه محك درس ها نيست بلكه آزموني كه خيلي چيزاي آمو زير سوال ميبره مثل نظم((شعار نيست. يكي از علت هايي كه من كتابي رو تو تابستون جمع نكردم پيوسته نخوندن و نظم نداشتن تو مطالعم بوده وگرنه من از مطالعه خيلي لذت ميبرم حتي غير از زيست وشيمي (كه خيلي دوستشون دارم )وقتي رياضي و فيزيك و عربي ميخونم هم لذت ميبرم وميتونم زياد بخونم))

ميدونم شما از دانش آموزايي كه سخت كوش هستن ،انرژي ميگيرين و زياد و موافق نيستن با من كه اين همه طولش ميدم تا شروع به تلاش فوفالعاده كنم خودم هم مي خوام با كمك شما و خودم كم كم اين آشفتگي رو تموم كنم و ...

چند تا سوال كه شايد تكراري ان ولي...

1)1شنبه تا 3شنبه مدرسه ميريم ،4شنبه كلاس فيزيك 9 تا 12 و 5شنبه و شنبه 8 تا 9030 رياضي و جمعه هم 4تا 7 شيمي (كه هميشه آزمون ميگيره)و زرست هم مشخص نيسصت باشه يا نه . به نظرتون حجم كلاسام زياده ؟! خوب من تو در سا مشكل اساسي ندارم (كه درسي رو كلا بلد نباشم ولي شيمي ورياضي برام خيلي مفيد ميشه وفيزيك تازه شروع شده خوب درس ميدن و تستاي هر دفعه رو ازمون ميخوان ولي به خاطر حجم كلاسا موندم كه برم يا نه.)

2)خيلي تمايل دارم به گزينه 2 برم يعني تقريبا تصميم گرفتم .سوالاش خيلي مفهومي ميشن.حالا ميخوام برنامشو بزارم جلوم و همونطور كه گفتين شما پخش كنم و 3روز اينا آخرش بزارم كه مرور و...از اين طرف به خاطر اينكه حالا يه وقت بعدنا تو وسط راه نمونم و فكر اينكه شايد اگه يكي كنترلم كته يكم بهتره و ازاين حرفا دبير شيميمون كه كلاس ميريم قبلا همگفتم كه مشاوره و ...ميدن حالا اين اولين هفته بود كه كفته بودن چند تا درسو (همي جور زباني و حفظي)كه بخونيم تا اين جمعه .ولي ميخوام باهاشون حسابي حرف بزنم و همه چي رو بپرسم مخصوصا هماهنگي با آزمونا و...و بعد تصميم بگيرم .

3)به نظرتون اين كلاسايي كه ميريم و جون همه يه آزمون نميرن برنامشون با آزمونا نيست بهتره من هم واسه آزمون بخونم وهم كلاس يا ولاسه كلاس بخونم واونايي كه مربوط به خونده هام ميبشه جواب بدم؟ولي اين يه بدي داره كه نميتونم هر دفعه درصداي اصليمو ببينم كه اگه همشو ميخوندم چه طور ميشد.

خودم خسته شدم خدا به شما انرژي بده بتونين اين همه رو بخونيين .به قول شما من بي رودربايسي همه چيزو ميگم (شايد بايد اينهمه...) اينارو فقط اينجا ميگم وكس ديگه اي نيس كه مشورت كنم و خودم هم ترس دارم نكنه راه درستو نرم.دوستان هم كه ...ميدونين حاضر به همكاري مشترك كسي اين روزا نيس...هه... واسه حرف آخر اين 3 روز مدرسه اون چيزايي كه درس دادنو فعلا همون روز خوندم.منتظرم كه بگين كارايي كه روزاي مدرسه كردمرو بنويسم اينجا يا روز�
پاسخ:سلام به شما . سوالات شما رو گذاشتم آخر سر جواب بدم تا تمرکز داشته باشم . در ابتدا از شما به خاطر اظهار لطفتون تشکر می کنم . بله همون جوری که از تابستون دستگیرتون شده کنکور فقط خواندن نیست و مدیریت بخش مهمی از اونه . مطمئن هم باشید که من با کوچکترین تلاش شما هم انرژی میگیرم و شما رو هم فردی سخت کوش و مستعد موفقیت میبینم . در مورد حجم و تعداد کلاس ها با توجه به ساعات اونا ، دیگه زیاد تر از این نشه . در مورد فزیک که گفتین شک دارین برین یا نه ولی خوب درس میدن باید بگم که بستگی داره به ساعت مطالعه شما در روزهایی مثل شنبه و پنج شنبه که بیشتر وقت خالی دارین ... اگر تو اون روزها میتونید تا مرز 10 ساعت مطالعه مفید داشته باشید کلاس فیزیک رو هم برین و اگر نه به نظرم صلاح نیست و وقت کم میارین . البته بهتر هست که به نوع برنامه ریزی کلاس ها هم توجه کنید که رفته رفته از حجم و بار اصلی کار کم بشه و کم کم ساعاتش کمتر بشه تا با ورود به ماه های حساسی مثل بهمن و اسفند و بعد از عید وقت خوبی برای مطالعه خودتون داشته باشین . در مورد بند 2 موافق هستم . در مورد بند 3 باید بگم که این مشکل همه دانش آموزان هست ... فقط فارغ التحصیلان هستن که میتونند برای خودشون برنامه بریزن و پیش برن مطابق آزمون ... کم کم با آموزش پیش بردن مباحث دیگر در مدرسه شما بیشتر به بودجه بندی آزمون ها میرسین و فعلا که برنامه ها مطابقت کمتری داره چاره ای نیست به غیر از اینکه شما محور اصلی کارتون خواندن و مطالعه مباحثی که کلاس میرین و آزمون میدین باشه و اگر وقتی اضافه اومد روی مباحث دیگری هم از آزمون کار کنید ... کم کم با پیشرفت دروس در مدرسه آزمون هایی که شما بتونید به تمام مباحث اون هم پاسخ بدین هم میاد . در پایان هم کارهایی که روزهای مدرسه کردین رو بنویسید موفق باشید . پست جدید رو هم بخونید


ALI
ساعت22:10---4 مهر 1390
سلام عرض میکنم خدمت شما می خواستم بدونم با این درصدها رتبم چند میشه

ادبیات60 بینش70 عربی50 زبان50-60

ریاضی20 فیزیک20 شیمی50-60 زیست60 ممنون
پاسخ: سلام . الان وقت خوادن هست و نه درصد گیری و رتبه رو حساب کردن . درصدهای شما هم که همه حدودی هست ... تازه تاثیر معدل رو هم که ما نمی تونیم حساب کنیم .. پس مسلما جواب ما دقیقه نخواهد بود ... برای بدست آوردن اطلاعات از درصدها و رتبه ها و قبولی های 90 به سایت گزینه دو قسمت کارنامه ها برین


شكوه
ساعت19:56---1 مهر 1390
سلام ويژه:

به همه ي كسايي كه تو اين وب به منو همه ي دوستام صادقانه كمك مي كنن،به خصوص آقاي افشار .

اين دفعه فكر كردم بايد خيلي حرف بزنم واسه همين نگه داشتم واسه جمعه كه فكرم آروم باشه و وقتم كمي آزاد!

فكر كنم دفعه ي قبل آقاي افشار جواب دادن .خيلي ممنونم از جواب بينهايت آرامش دهندتون . خواستين كه برناممو بگم تا راهنماييم كنيين .چه عالي !

اول يه مقدمه :منو قانون جذب تو اين سايت آورد چون هميشه فكر مي كردم چه خوب ميشدحالا كه اينجا مشاوره و به اون صورت كلاس كنكور اينا نيس و كسي رو هم ندارم راجع به درسام باهاش مشورت و راهنماييم كنه كاش ايترنت بود و ميتونستم يه راهنما داشته باشم از راه دور.كه روزي كه تو سايتي دنبال سوال واسه يه درس بو دم، وبتونو پيدا كردم.و كاش بتونم تا كنكور همين جا ازتون راهنمايي بخوام...

يكم سخته برنامممو گفتن و من كه اكثر نظراتو مي خونم اينكه من تا كجا پيش رفتم شايد عجيب !

1)من چون شب ها دير عادت داشتم بخوابم صبح ها زودتر از 8 خيلي كم شده درس بخونم . ولي امروز 6 بيدار شدم و بعداز نماز درس خوندم!خيلي خوشم اومد از سرحال بودنم.

2)تو تابستون غير از روز هاي خاص (كه درس نخوندم و يا ماه اول كه پراكنده و بد مي خوندم) روزي متوسط 6 ساعت ، حداكثر 8 و حداقل سه يا 4 ساعت درس خوندم .

3)3 تا كلاس ميرفتم (هرهفته 4روز)

رياضي رو كلاس مي رم تقريبا از وسط هاي تير و الان حد ،تابع، اناليز و احتمال رو تموم كرديم .فيزيك رو متاسفانه با اينكه دوس دارم تو مدرسمون چند فصل دومو خونديم با معلممون و خودم تست نزدم جز چند تا.زيستو خودم 2 تا فصلم از دوم و4 تا از سوم مونده البته به بعضي فصل هام نميتونم اعتماد كنم اصلا.وبعضي ها كم تست زدم(خيلي) شيمي هم 3 فصل دومو خوندم عالي .و امروز هر سه رو تو كلاس %97.50 زدم .(كلاسي كه واسه شيمي ميريم هميشه تست ميگيره و خودمون مي خونيم اشكال ميگيم وبعضي جاهارو فقط ميگه .و عمومي هارو پراكنده و فقط چنددتا خوندم.

وضعم بده بايد با اصول وبيشتر ميخوندم ولي به خدا ميدونم ميتونم بيشتر بخونمو... چون دوس دارم و خواهر كوچولو و مامانمو ...بيشتراز همه خودم منتظر موفقيتم.

ومشكل من فكر كنم اينه: يه برنامه بلند مدت حسابي ، وكوتاه مدت خودم و كسي باشه كه كمكم كنه بتونم اون چيزايي كه مي خوام تو برنامه بذارم، جاي مناسب وقت مناسب و...ندارم .هفته اي برنامه ريختم از برنامه آزمون عقب موندم.بعضي مباحثو ول كردم و بعضيارو خوندم و اينا باعث آشفتگيم شده!

همينا و خيلي چيزايي كه اگه خدا بخواد و بتونم و شما راهنماييم كنين بعدا ميگم .

خيلي خيلي خستتون كردم.

واسه خاطر اين طومار رونوشتم كه به حرفاتون اعتماد پيدا كردم و ميخواستم از كسايي باشم كه تا آخرش راهنمايياتونو دنبال كنم و بعدا كم بنويسم!

نخوندينم همشو مشكلي نيس اصلا.


پاسخ:سلام . مطمئنا حرف های شما رو 10 برابر این هم باشه میخونم و روش تمرکز می کنم تا با اطلاعات محدودی که دارم شرایط شما رو درک کنم و راهنمایی تون کنم . این یکسال برای شما از همه سالهای زندگی تا کنکور و در آینده هم مهمتر هست و خوشحالم که در کنار شما هستم و شما هم بی رودربایسی حرفاتون رو می زنید ... هر چند اگر زیاد باشن ... ولی مسلما لازم هستن و حیاتی برای شما . خوب بریم سراغ شما 1) برای موفقیت به این بیدار شدن صبح زود نیاز داریم ... دلیلش رو بعدا مفصل میگم ... ولی سعی کنید که کم کم از خواب شب کم کنید و صبح زود بیدار بشید . گام موثر هم اینه که اگه خواب بعد از ناهار دارین اون رو کم کم حذف منید یا کم کنید تا شب زودتر خسته بشید و بخوابید . 2) تایم مطالعاتی شما در تابستان بد نبوده و نرمال رو داشتید ولی طول سال باید مسلما بیشتر بشه 3) تعداد کلاس ها خوب هست و مشکلی نیست سعی کنید که اگه تو درسی کلاس میرین حتما اون رو با استاد پیش بیاین و اگه از برنامه جا موندین در صورتی که تدریس گذشته به حال مرتبط نبود گذشته رو رها کنید و در حال با کلاس پیش برین و گذشته رو طی زمانی میشه جبران کرد ولی اینکه بخوای همیشه از برنامه عقب باشی اصلا جالب نیست . خوبه که خودتون هم میدونید که باید بیشتر تلاش کنید تا هم به برنامه آزمون برسید و هم ضمن سال بتونید انشاا... با سیر صعودی با شیب بیشتری پیش بیاید . در مورد نرسیدن به بودجه بندی آزمون چند تا نکته دارم سعی کنید که برنامه آزمون رو تو اون فرصتی که دارین پخش کنید و مشخص کنید که هر روز چی باید بخونید . این مشخص کردن فقط و فقط روزانه باشه و هفتگی کار کنید که مثلا سه شنبه برنامه ان هست ... چهارشنبه این و .... برنامه آزمون رو اول یکبار سریع در حد متوسط جمع کنید و طی مثلا 10 روز بذارید کنار بعد به ترتیب اهمیت دروس دروس رو تک تک قوی کنید تا حد اقل سر جلسه بتونید سوالات آسان و متوسط همه دروس رو از پسش بر بیاین در خواست من از شما تمام ریز کارهای سه روز زندگی خوودتون رو وقت بذارید و مثل اینکه دارین برای من از زندگیتون فیلم برداری می کنید تک به تک از بیدار شدن از خواب ... ساعت صرف صبحانه شروع چه درسی چه ساعتی و از کجا .... و .... دقیقا به غیر از تایم خواب شب همه چیزی رو که در روز انجام دادین مفصل بنویسید تا دقیق بتونم اشکالات کار شما رو بهتون تا حدودی بگم . سه روز پشت سر هم .... مفصل مفصل منتظرم موفق باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: